#estemderetiro


Després de cinc anys d'activitat ininterrompuda hem fet una petita parada per a omplir els nostres pulmons d'aire fresc i net.
Aviat tornarem a donar guerra, no patiu. Mentrestant, podeu seguir-nos a les xarxes on (de tant en tant) ens deixem caure.

dimarts, 28 d’octubre del 2014

Pintura casolana de guix.


Una de les nostres debilitats és fabricar-nos la pintura: és divertit, econòmic i ens ajuda a prioritzar el procés per sobre del resultat. La pintura que us presento avui només requereix tres ingredients i està llesta en menys d'un quart d'hora, és plena de color, alhora que s'escampa i es barreja amb facilitat i té un acabat lleugerament brillant.

Materials:


Aigua, cola blanca i guix (per a cada color: 100 ml d'aigua, 1 barreta de guix, 150 ml de cola blanca).
Got mesurador, embut, batedora i pots per a contenir la pintura.

Nota: per al meu gust, la pintura va quedar un xic massa líquida, de manera que, quan repetim el procés segurament hi posarem menys aigua i més cola.

Procediment:

Estovem el guix en l'aigua dins els got mesurador, i ho triturem tot amb la batedora.
Barregem la mescla resultant amb la cola dins un pot.
Sacsegem... et voilà!














La Llum i en Biel van utilitzar la pintura combinada amb pedaços de carbó que recollits a la platja. Amb el carbó van crear motrius i patrons, van perfilar les formes, tacar-les...

Maig del 2014. Sis anys i mig.

Si us ha agradat aquesta entrada no deixeu de visitar...

Pintura amb espècies.

Celebrem la caiguda de la primera dent pintant amb pasta de dents.

4 comentaris:

  1. El que no sigueu capaços de fer amb cola blanca... Em sembla molt bé aquesta manera de fer pintura de guix, i a més sembla fàcil... nosaltres ho vàrem provar d'una altra manera i encara tenim algunes taques permanents... El que m'agradaria saber és on compres aquests guixos de colors tant vius... els nostres són tant descolorits... Una abraçada

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hahahah, la cola blanca és un dels grans invents de la humanitat! La idea és la mateixa de sempre: base, aglutinant i pigment. Els guixos crec que són els d'Ikea (sí, com no... hi ha alguna cosa que aquesta gent no sàpiguen fer?).
      Una súper abraçada de colors!

      Elimina
  2. Se'm gira feina aquest Nadal ho provarem!!!
    Gràcies per compartir-ho, m'ha agradat molt el teu blog!!!

    ResponElimina
  3. Gracies per l'idea tan bona de fer pintura al guix a casa. M'anirà molt bé, estic introduint-m'he en aquest mon de la pintura, especialment la feta de guix, i aquesta idea m'ajudarà a poder tenir-ne de molts colors. Ah, un afegit, els guixos, jo també diria que els veu comprar a Ikea, son iguals que els nostres.

    ResponElimina

Digues la teva!