Proposta 1: Dibuix a la taula de llum.
Utilitzant el circuit com a patró per a resseguir.
Per a modificar i alterar el patró.
Proposta 2: Retallar i acolorir.
Amb unes perforadores d'scrapbooking vaig tallar cercles i formes. Vaig haver de fer-ho jo perquè el plàstic oposa més resistència que el paper i els nens no tenien prou força.
Vaig centrar els cercles aprofitant alguns petits forats que ja tenia el circuit.
Després vaig oferir els retalls als nens i els vaig donar retoladors permanents de colors.
La proposta els va encantar.
Durant llarga estona van estar acolorint les formes i el sobrant.
Jugant amb i a través de les formes del patró.
Dels retalls en vaig fer arrecades i clauers. Caldrà veure com resisteixen el pas del temps.
Proposta 3: Projecció del circuit i pintura.
Vaig muntar un retall en un esquelet de diapositiva i el vaig utilitzar per a projectar la imatge sobre la paret.
Vaig posar un paper sobre la paret i vaig deixar estris de dibuix a l'abast, una invitació a crear.
Dibuixant.
Després d'organitzar-se van acabar trobant un lloc cadascú.
Com que els va semblar que el dibuix no es veia prou bé vaig oferir-los pintura.
Afegir elements...
i repassar línies i traçats.
Recórrer els camins amb el pinzell i el tacte suau de la pintura.
Un exercici de creativitat que requereix temps i paciència.
I que ens descobreix noves formes d'entendre la geometria i la simetria.
Del que amagava un teclat n'hem extret un munt d'experiències i aprenentatges variats i significatius. Observar i explorar, descobrir i dibuixar la bellesa de les fomes geomètriques, de la simetria que dorm dins de cada petit fragment. De com les formes són iguals de d'un costat a l'altre però són diferents les unes de les altres. De com el patró creix i s'allarga, o de com s'escurça. De com i per on es connecten les formes. De cercles i de línies que suggereixen colors i formes.
Octubre del 2013. Cinc anys, gairebé sis.
GE-NI-AL !!!!! no hi ha cap més paraula !!!!
ResponEliminajo ara estic reorganitzant espais i penso tenir molt en compte , de nou, la taula de llum i les projeccions. Ets una font d'inspiració!
abraçades dominicals!!!
És un gran tema per tenir present, m'agrada això de la reorganització dels espais! Vaig estar buscant infructuosament un retroprojector, això sí que és una eina meravellosa per a treballar amb els nens: llum, ombra, moviment... Nosaltres no ho tenim fixe, però tinc el projector fàcilment accessible i només he de moure la taula de l'espai creatiu... per a la projecció aprofito la part de sota de la finestra!
EliminaMoltes gràcies per les floretes!
Abraçades dominicals de vespre-nit!
Cada entrada és una grata sorpresa, quantes idees!
ResponEliminaPer deformació professional, he vist una mà agafant el llapis "complicadament".
No sé si li'n dones cap importància, per si tens curiositat et deixo l'enllaç a una entrada on hi reflexionava sobre el tema http://ferdemestres.blogspot.com.es/2012/08/el-llapis-quan-quin-i-com.html
Petonets
Carme
Gràcies, Carme! Ui, ja veuràs, t'he deixat un comentari a l'entrada... és un tema complicat, complicat, aquest del llapis...
EliminaUn petó!
Increible ! Quina entrada més completa !! És interessant poder aprofitar tot el què ens ofereix el món "tecnològic" i no només per la vessant de tecnologia :)
ResponEliminaHi tindrem en compte si en algun moment apareix per casa d'algú algun aparell per a la deixalleria :)
Moltes gràcies !!
Ho trobo brillant! Quin munt de propostes interessants amb aquest pobre teclat... I fer-ne arracades és molt bonic, però muntar-ne un tros a una carcassa de diapositiva per projectar-ho a la paret, és genial. Una abraçada.
ResponElimina