En primer lloc necessitem aigua calenta, aigua freda i aigua a temperatura ambient (aquesta última en un gerro gran). Amb unes gotes de colorant alimentari tenyirem l'aigua calenta (nosaltres hem utilitzat el vermell) i l'aigua freda (nosaltres hem utilitzat el blau).
Tapem les ampolles i les destapem dins del gerro.
Hem de fer-ho amb cura, ja que es barreja amb molta facilitat.
Després provem amb l'aigua calenta.
I podem visualitzar com se'n va directament cap a la superfície.
En Biel volia comprovar que l'aigua està calenta.
Es van quedar meravellats. Resulta fascinant observar-ho.
Vam estar prenent la temperatura a l'aigua, comprovant que fos cert que n'hi havia de calenta i de freda.
El fenomen és observable fins i tot dins de la mateixa ampolla d'aigua calenta que, a mesura que es buida d'aigua calenta, es va omplint d'aigua freda.
Comprovem que l'aigua de la part inferior és més freda.
I, finalment, barregem.
Als infants els fascina l'aigua. I, normalment, és el que sempre hi ha al seu laboratori: amb un xic d'aigua i colorant alimentari poden estar hores entretinguts! L'aigua resultant la podeu utilitzar per prendre un meravellós bany sensorial amb aigua de colors!
Juny del 2013. Cinc anys i mig.
Molt interessant de descobrir i molt enginyosa la idea de mantenir les ampolles petites per evitar que l'aigua es barregi massa ràpid. Molt bona idea utilitzar termòmetres. M'agrada!
ResponEliminaSí, elisabetsalie! És senzill però molt visual, i als nens els encanta tot el que sigui mesurar (en totes les seves variants).
EliminaWhat a wonderful idea, I love how you used the bottles and different coloured water. Thanks for joining in with Challenge and Discover. xx
ResponElimina