La invitació: paper d'aquarel·la, paper de seda retallat a quadrets, aigua, tisores, esponges, pinzellls, ceres, pinces...
Amb els materials disposats sobre la taula, la proposta es centra en l'exploració, l'experimentació.
Provant amb diferents eines: el pinzell, l'esponja...
El paper es pot desenganxar mentre encara està mullat, però també es pot esperar a que s'assequi (per a això cal moooooolta paciència). Retirant-lo en mullat a vegades goteja.
Un cop retirat el paper, podem observar la marca que ha deixat. També podem observar que el color només ha agafat allà on el paper de seda tocava el paper.
Inicialment el procés es centra molt més en l'exploració, en la descoberta del material, en l'exploració de la tècnica.
En fer sense donar importància a la composició, a la distribució… en improvisar un pinzell agafant un munt de papers amb la pinça...
Després, un cop satisfeta la curiositat, apareixen les ganes de jugar amb el component estètic.
Manipular, distribuïr, situar.
Interaccionar amb els materials sense por.
Uns dies més tard, amb els papers retallats més petits, apareix la idea de fer composicions amb formes concretes, com aquesta d'un ànec.
Abans d'aplicar l'aigua amb el pinzell és important esquitxar el dibuix per sobre. De no fer-ho, el paper s'enganxarà al pinzell i la composició es desmuntarà totalment.
Quan el paper ja ha quedat fixat, és el moment d'empapar-lo.
En retirar-lo, es dibuixa la silueta amb els colors.
Després ho deixem assecar una estona i després podem resseguir el contorn del dibuix, fer-hi detalls...
I fer-hi alguns bonics detalls!
Jugar amb el color, a que passi d'un paper a l'altre, fent aigües, amb diferents gradacions de color, amb formes suggerides i imaginades.
Gener del 2013. Sis anys.
Si t'ha agradat aquesta entrada, segur que t'agrada…